Аграрний бюлетень

Єдине спеціалізоване видання в Запорізькій області

 
 

Запорізькі аграрії отримали низку порад щодо виходу на ринок ЄС (ФОТО)

Опубликовать в twitter.com Опубликовать в своем блоге livejournal.com DSC01490 2014 > Листопад > 27 Агро-новини; , , , , .
Постійна адреса.

26 листопада у Запоріжжі відбувся семінар, організатором якого виступив Український клуб аграрного бізнесу. Під час заходу фахівці освітили багато питань стосовно експорту, відповіли на всі питання та надали корисні рекомендації.

– Головним зовнішньополітичним пріоритетом для України є Європейська інтеграція. Україна залишається світовим лідером за виробництвом пшениці, соняшника і на цьому потенціал нашої країни не вичерпується.

За даними Мінагрополітики, Запорізька область за валовим збором ранніх зернових культур посіла 4 місце серед регіонів України. Збільшується виробництво м’яса, молока, тваринницької продукції. Зростає експорт зернових і олійних культур, птиці, яєць, молочної продукції, – розповів присутнім директор Департаменту агропромислового розвитку ЗОДА Андрій Ревуцький.

Але перед тим, як організувати експорт українського продукту на світовий ринок, треба знати відповіді на багато питань щодо налагодження такого бізнесу. Український клуб аграрного бізнесу намагався відповісти саме на такі питання та надати практичні поради щодо експорту продукції рослинництва, тваринництва, висвітлити ключові моменти з юридичної та податкової точки зору.
Відкрив семінар та привітав гостей почесний гість Мартін Дей – заступник Голови місії Посольства Великої Британії в Україні.

Про перші кроки виходу на ринок ЄС рослинницької продукції розповів Ігор Остапчук – експерт аграрних ринків. На 1-му місті за експортом пшениці у 2013 році був Єгипет, у 2014 році – Іспанія. Щодо наступного року, Департамент аграрної політики спрогнозував більше 6 млн. гектарів посіву. Лідерами з виробництва кукурудзи є США та Бразилія. Наша частка експорту складає 2,7 %. У США зростає попит на кукурудзу, при цьому в країні погіршуються погодні умови для її вирощування. В Україні збільшилися об’єми вирощування сої, тому виникає враження, що українські аграрії орієнтуються на американську модель аграрництва.

Продовжила розповідь про експорт тваринництва Аліна Жарко – експерт аграрних ринків. Вона розповіла про те, що Україна збільшила експорт птиці до ЄС. Основним постачальником свинини – є Швейцарія (50 % від загальних поставок до ЄС), лідером постачання телятини є Бразилія.

Анастасія Бурау детально розповіла про тарифні преференції та квоти у відносинах з ЄС та наголосила, що у України насправді багато шансів щодо налагодження бізнесу експорту в ЄС.

Модератор Тарас Качка додав, що країни ЄС, незважаючи на перспективу збільшення конкуренції, охоче допомагають будувати бізнес в їх країні. Тому що це призводить до інвестицій іноземних капіталів.

Олег Федусів висвітлив юридичні аспекти відкриття та ведення бізнесу в ЄС: як відкрити компанію та створити міжнародну структуру бізнесу із присутністю в ЄС. Краще за все створити свою компанію, ніж представництво. Представництво може бути корисним, якщо ви хочете створити точку опори для себе або дослідити ринок. Для створення компанії треба отримати індивідуальну ліцензію НБУ, яка дозволяє переводити капітал для формування уставного фонду. Але пан Олег розповів про цікаву річ, яка трохи виходить за рамки ведення бізнесу, регламентованого нашою країною. Виявляється, що ліцензія не потрібна у випадку, якщо вам хтось дарує акції компанії. Тобто, якщо вам подарувала частку акцій закордонного підприємства, то ліцензію отримувати не треба! Зокрема, Олег розповів про тонкощі створення бізнесу у Польщі, Нідерландах, Латвії, на Кіпрі, та в Прибалтиці. Оскільки в окремих країнах є свої принципи та специфіка роботи.

Гунтарс Кокінс – представник Латвії – окреслив процедуру і необхідні кроки для виходу на ринок ЄС. Розповів про необхідні документи та про те, де їх можна взяти. У своїй доповіді він торкнувся і митних процедур. Наприклад, якщо ви хочете експортувати товар, то:
1. Треба дізнатися код товару;
2. Дізнатися про митні тарифи на товар;
3. Дізнатися про розмір податків – податок на експорт та НДС,
а також надав схеми розрахунку.

Едуардс Бакасеевс виклав положення щодо гігієни харчових продуктів. Виявляється, на сучасних європейських виробництвах не можна носити ніяких прикрас, крім тонкої обручки. Розповів про відомості, які мають бути на маркуванні продукту, а також про те, що з 13 грудня 2014 року ці вимоги змінюються.

Сергій Лисенко розповів про вимоги до нових підприємств для включення до ЄС та приділив багато уваги особливостям виробництва, зберігання та транспортування молока. Адже це, як ми писали на початку, є пріоритетним напрямом розвитку експорту до ЄС.

Завершив семінар Едуард Бакасеевс своєю розповіддю про вимоги до якості на всіх етапах ланцюжка формування додаткової вартості.

Офіційним медіа-спонсором заходу виступили видання та сайт “Аграрний бюлетень” – єдиний в Запорізькій області спеціалізований інформаційний ресурс для аграріїв. Більш детально про семінар читайте у найближчому випуску видання.

Відгуки

Напишіть відгук

Ваша пошт@ не публікуватиметься. Обов’язкові поля позначені *


© Аграрний бюлетень 2014 Про нас Контакти Яндекс.Метрика